Monday, December 10, 2007

قال على رأي المثل

اللي ليه ضهر ما يضربش على بطنه

يحيي الفخراني ويسرا رفضا الفضية.. فقرر مهرجان الإعلام العربي منحهما - الذهبية مكرر

والنبي كنت فاكرة ان الحاجات ديه ليها تنظيمات ولجان وحكام واسس للتقييم. ومكنتش اعرف قبل النهاردة انك ينفع تقول لا مش عجباني النتيجه فيعدلوهالك ويدوك واحدة تانيه

طيب انا هنا ومن موقف احمد حلمي بأعلن رفضي لشهادتي الجامعيه وبأطالب بتغيرها من بكالريوس علوم قسم كيميا حيوية الى بكالريوس طب قسم جراحة عامة مكرر.

مقدرش عالحمار بتشطر عالبردعه
جامعة الأزهر تتحول إلي ثكنة عسكرية لمحاصرة ٢٠٠٠ طالب

أصل الحكايه انهم قبضوا على شوية عيال منتمين للجماعه المحظورة والعياذ بالله. طيب هو في سؤال بيطرح نفسه ويلح ألا وهو - السؤال يعني

مش اعضاء المحظورة دول ليهم 88 كرسي حاطينهم قدام وقاعدين عليهم جنب بعض في مجلس الشعب وليهم مرشد عام بيطلع في التليفزيون والجرايد حتى بالامارة اسمه مهدي عاكف والحكومة بتلم فيهم طيب ماقبضوش علي كبرات المحظورة ليه بقه؟ ولا علشان مقدروش على ..... فاتشطروا عالبردعه


شحات وانا سيدك

تأجيل دعوي فرض الحراسة علي مركز ابن خلدون إلي ١٧ يناير

"كان عبدالحي خلاف، المحامي رئيس الحزب، أقام الدعوي، وقال فيها إن الذي يترأسه سعد الدين إبراهيم استعدي مجلس النواب الأمريكي إلي مصر، مما أدي إلي استقطاع ٤٠ مليون جنيه من الأموال المخصصة لمعونة الشعب المصري"

طيب اما تقليل المعونة وجعكم قوي كدة بتشتموا في امريكا وبتدعوا عالامريكان ليل ونهار ليه؟ مش الاحسن اننا نبقي مطعيين وكويسيين علشان احنا شحاتين

يا ناكرني وناكر خيري بكرة تشوف زمني من زمن غيري

بالإضافة إلي سعي رئيس المركز الدائم إلي الاجتماع مع ممثلي دول أجنبية، وتشويه صورة مصر وحكوماتها في الخارج، مما أدي إلي زعزعة الاستقرار الاقتصادي والسياسي"

طب يا ريت يكون كل التشوية زي تشويه سعد الدين إبراهيم يكشف العنصرية والتعصب والهبل اللي بيحاولوا يخبوه باي تمن وفاكرين ان العالم مش واخد باله. طيب والمسئولين عن المبيدات المسرطنة وغرق العبارات وتصادمات قطارات السكة الحديد وهروب شباب البلد واملها في رحلة البحث عن لقمة العيش ولملمه اللي باقي من جثثهم من شواطئ ايطاليا واليونان وغيرة وغيرة دول ما بيشوهوش برضه ولا زعلانين علشان فاكرين ماما امريكا بتموله وقافله الحنفيه عليكوا



هم يضحك وهم يبكي

مدونون يطلقون حملة ضد «أبو حصيرة» لـرفع الحرج عن النظام
السادة المدونين زعلانين علشان الاسرائليين بيجوا هنا علشان يحضروا مولد "ابو حصيرة" وهما شايفين الحكومة محرجه من انه تقولهم لا متجوش وهما وشهم مكشوف فقالوا احنا اللي هنقولهم لا

يا سلام يا سلام على الشباب الهمام. يا اخويا انت وهو طالما هتعلموا حملات عالحكومة ومضايقين منها معملتوش حملات ليه للمطالبه بتحسين مستوي التعليم ولا القطاع الطبي ولا قاعدتك انت هو من غير شغل واللي بيشتغل بياخد مرتب يسد النفس ويجيب القهر.

الحرب اللي بينا وبنهم خلصت خلاص من زمان واللي باقي دلوقتي صباح الخير يا جاري انت في حالك وانا في حالي. العدو الحقيقي هو اللي قال طز في مصر وابو مصر. العدو الحقيقي لما سالوه عن المعارضه قال اي حد هيعارض هياخد بالجذمة واخد بالك يا معارض منك ليه مش هيبقى في غير الجذمة


ضربني وبكى وسبقني واشتكى

قضية المعلمة البريطانية.. تشويه غربي لصورة الإسلام


هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه......الغرب هما اللي بيشوه برضه. طب انا هاسكت خالص هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه...... بجد بجد خلاص. بس انا من ساعه ما ابتداء الموضوع ده مفكرتش غير في حاجة واحدة الدبدوب يا ترى حصله ايه؟ هيتفبض عليه ولا عمل لجوء سياسي ولا هيعتبر من المقدسات الدينيه؟


Love,


MishMish

العناوين باللون البرتقالي من جريدة المصري اليوم عدد الجمعه 7ديسمبر والباقي طبعاً بتاعي

No comments:

There was an error in this gadget

علشان محدش يزعل

كافه المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة بموجب قوانين حقوق النشر والملكيه الفكرية ولا يجوز نسخ هذه المواد او اعاده انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ترجمتها او إذاعتها او انتاجها للجمهور باي شكل من الاشكال دون الحصول على اذن مسبق