Wednesday, June 6, 2012

حينما تفقد الصيحات معناها والشتائم محتواها

الورقه ديه لاقيتها بتتوزع عندنا في الشارع اول امبارح
 موقعه من واحد اسمه مصري وبيحب كل المصريين


هاهاها معرفتكش انا كدة 
الجماعة بتلعب في عقلنا الباطن
لا وايه الكلام دلوقتي عن إبطال الصوت ... لو مش عجبك مرسي إنزل ابطل صوتك علشانالانتخابات ماتتزورش 
طب انت هنتتخب مين يا عم ... انا هانتخب مرسي مرشح الثورة

يا رااااااااااااااجل 

ده اللي اختشوا ماتوا يا جدعان ... ده ميكافيللي بالنسبه لكم عنده مبادئ

طيب بما اننا اتزقنا في نفس المزنق القديم ولو الحال متغيرش
صوتي لشفيق 
على الاقل ده هنعرف نتكلم معاه
مش يلبس البلد كلها في الحيط وبعدين نلاقي ام ايمن تطلع تقولنا اصل الدكتور محسود .... مش هايبقاله ماسكه 
هات يا عم انتخابات الاعادة انا آسفه يا ثورة مش بايدي والله 
شفيق يا عم الحج رئيساً لمصر وامرنا لله

MishMish

10 comments:

الميكروباص said...

طيب انا اعلنتها للجميع من قبل الانتخابات اني سأنتخب شفيق
لكن ده كلفني كتير جدا وصرت خارج عن المله في نظر البعض
وفي عرف الشيخ القرضاوي والشيخ وجدي غنيم فأنا فاسق
وفي عف الشيخ المحلاوي فأنا آثم
وفي عرف بعض اصدقائي الذين هجروني حاليا فأنا مجنون ودماغي ضاربه
مع اني ملتحي وحافظ نصف القرآن
وربما لو شاهد احد تعليقي هنا لقال عليا منافق لأني بجامل المسيحيين مع ان كلامي لا علاقه له بالمجامله وموقفي ثابت من شهور
بس هي الدنيا بقت كده
احنا عالم تعبانه يا مدام
ادعي ربنا يشفينا لأن الحاله متأخره

Layla said...

عندما يصوت الثوار لشفيق .. فاعلم انها النهايةو على مصر السلام

Anonymous said...

أنا أسف أنك هتنتخبي شفيق
في ناس كتير أعرفهم هينتخبوه عن عدم معرفه أو خوف .
ولكن حضرتك ليه هتعملي كده ؟
شفيق مش أفضل من مرسي , الأثنين قوي ظلاميه ظالمه ضد الإنسانيه
خساره
(إميل فتح الله)
مدونة المنطق

Migo Mishmish said...

لورنس صديقي
انا حاولت اكلمك امبارح مرتين نمرتي اللي اخرها 11 علشان اطمن عليك
والله حسيت من اخر بوست كتبته انك هاتعتزل الحياة كلها مش السياسيه فقط
بص انا كنت لغايه اول امبارح ثوريه بس لما لاقيت الموضوع قلب هبل وكل اتنين تلاته مش عاجبهم حاجة نازلين التحرير يبقى شكراً
انا آسفه يا ثورة
صوتي لاحمد شفيق وامري لله
MishMish

Migo Mishmish said...

Marvel
&
اميل عبد الله
ما هي المشكله ان مرسي وراه قطيع غنم مالوش دعوة باللي بيحصل هاينزلوا الانتخابات
انا كنت هابطل صوتي وكنت بدعو الجميع يعملوا كدة بس لاقيت الاخوان دلوقتي شغالين في المواصلات وفي الشوارع ياما بيخلوا الناس تصوت لمرسي على انه مرشح الثورة او تبطل صوتها وهما طبعاً هايرشحوا مرسي
افتكروا انتخابات مجلس الشورى محدش نزلها ومحدش عارف المجلس ده ايه لازمته وخدوة برضه
اقوم انا اعمل ثوريه وفي ناس تانيه معندهاش اي قدر من الضمير الانساني العادي
لا طبعاً
صوتي لاحمد شفيق وانا كارهه نفسي
صوتي لاحمد شفيق علشان ابقى معارضه مش كافرة
صوتي لاحمد شفيق بسبب جشع الاخوان
MishMish

حسن ارابيسك said...

ياعيني ياعيني ياعيني عالبلد
الزرع جف
والضرع جف
والأرض بتقول غيثوني

siliana-net.blogspot.com said...

أنا جزائري أحب مصر و هي غالية كثير علي، أنا شايف أن حيل المجلس العسكري انطلت على الشعب المصري في إعادة النظام السابق بأغطية أخرى و هذا ألي أنا خايف منه ، اللهم أنصر الثورة و الثوار ، اللهم أرحم الشهداء الأبرار..... آمين

الميكروباص said...

ازيك يا مدام
يااااه- صحيح انا واد مش كويس- بس بردو انا معذور- بنزل من البيت وبترك المحمول الخاص بي في البيت ومش بيكون معايا إلا المحمول الخاص بالعمل- وتليفوني التاني بتركه في السرير إلى أن أعود في المساء
وعرفت الرقم لكن متأخر

على كل حال كلنا في النفق المظلم

خلاص- كله دخل المطحنه

ولأول مرة أكتب بوست مش من قلبي

بس الواحد مش لائي حاجه يقولها

الميكروباص said...

نسيت اقول صباح الفل

نوال said...

حفظ الله مصر الجميلة من كل شر ...عندما ثارت مصر من سنة وعدة أشهر قلت في نفسي :هؤلاء هم المصريين الحقيقين لكن ما حدث بعد ذلك حيرني (وبرجل دماغي )ألا تقدر كل هذه الحشود المليونية على القضاء على المتنفعين من دمائها وأرواحها - وهم بضعة آلاف - أدعو الله لكم ولكل المستضعفين بالثبات والنصر !

علشان محدش يزعل

كافه المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة بموجب قوانين حقوق النشر والملكيه الفكرية ولا يجوز نسخ هذه المواد او اعاده انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ترجمتها او إذاعتها او انتاجها للجمهور باي شكل من الاشكال دون الحصول على اذن مسبق